Akbanklıların Girişim Fikrine Akbank’tan 400 Bin Dolar Yatırım
Akbank, 400 bin dolar yatırımla oyun stüdyolarına yönelik yapay zekâ tabanlı analitik platformu tahlili sunan Metriqus’i girişimcilik ekosistemine kazandırdı. Böylelikle Akbank’ın çalışanlarının geliştirdiği fikirleri hayata geçirmeleri için yaptığı toplam yatırım 1 milyon 400 bin dolara yükseldi. Girişimcilik ekosisteminin güçlü destekçisi Akbank, inovasyon merkezi Akbank LAB çatısı altında, kendi teşebbüslerini kurmak isteyen çalışanlarını desteklemek maksadıyla Akbank+ programını yürütüyor. Programın ikinci devrinde Akbank, oyun stüdyolarının pazarlama faaliyetlerinde bilgi odaklı kararlar almalarını sağlayan Metriqus teşebbüsüne 400 bin dolar yatırım sağladı. Akbank+’ın birinci devrinde atık süreçlerini dijitalleştiren Waste Log ve elektrikli araç sahiplerinin tecrübelerini uygunlaştıran Voltla teşebbüslerine yapılan yatırımla birlikte, gerçekleştirilen toplam yatırım 1 milyon 400 bin dolara ulaştı. Finteklerle yapılan iş birlikleri ve açık inovasyon programlarıyla Akbank LAB, inovasyon kültürünü hem Banka genelinde hem de ekosistemde desteklemeye yönelik programlar sunuyor. Bu kapsamda başlatılan Akbank+ programı, Akbanklıların meslek seyahatlerine teşebbüsçü olarak devam edebilmelerine imkan sağlıyor. Teşebbüs fikirleri üzerinde tam vakitli olarak çalışmaya imkan tanıması ile Türkiye’de bir birinci olan Akbank+ programına birinci iki yılda 400’ün üzerinde Akbanklı başvurdu. Programın ikinci periyoduna seçilen kurum içi teşebbüsçüler, 6 ayı aşkın bir mühlet boyunca Akbank LAB bünyesinde teşebbüslerini hayata geçirmek için çalışmalarını yürüttüler. Programın son etabında gerçekleştirilen Akbank+ Yatırım Komitesi değerlendirmesi ile Metriqus teşebbüsü hayat buldu. Burcu Civelek Aziz: “Akbank+ ile Bankamızın kurum içi girişimcilik kaslarını güçlendirmeye devam ediyoruz.”Akbank+ programının Akbank’ın ‘Bankacılığın Geleceğini Tanımlama’ seyahatinin bir yansıması olduğunu belirten Akbank Ferdi Bankacılık ve Dijital Tahliller Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce; “Anlamlı ve fark yaratan yenilikçi tahlillerin geliştirilmesi maksadıyla 2016 yılında kurduğumuz inovasyon merkezimiz Akbank LAB çatısı altında değerli bir unsur imza attık. Kurum içi girişimcilik çalışmalarımızı bir üst düzeye taşıyarak, Akbanklıların girişimcilik seyahatine adım attığı Akbank+ programını hayata geçirdik. Bu program kapsamında teşebbüs fikirleri olan Akbanklılar eğitim, mentorluk, eser geliştirme ve yatırım üzere muhtaçlık duydukları tüm alanlarda uçtan uca takviye alabiliyor. Geçtiğimiz yılın döngüsel iktisat ve elektrikli mobilite alanlarındaki yatırımlarını bu sene analitik alanında bir yatırım ile taçlandırmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Akbank+ programı ile Bankamızın kurum içi girişimcilik kaslarını güçlendirmeye devam ediyoruz. Gelecek periyotta de yenilikçi tahlillerle Türkiye inovasyon ekosistemini güçlendiren Akbanklıları desteklemeye devam edeceğiz” dedi. Pınar Anapa: “Akbanklıları kapsamlı bir gelişim seyahatine çıkarıyoruz.”Alanında birinci olan bir programla Akbanklıların inovatif fikirlerini ve yeni kuşak bakış açılarını desteklediklerini belirten Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa; “Kurum içi girişimcilik programımız Akbank+ ile Akbanklıları teşebbüsçü olmaya, yaratmaya ve fikirlerini hayata geçirmeye teşvik ediyoruz. Akbanklıları yetkinlik ve uzmanlıklarını geliştirecek kapsamlı bir gelişim seyahatine çıkarıyoruz. İnsan ve Kültür olarak bu seyahatin her kademesinde Akbanklılara takviye oluyoruz, inovatif fikirleriyle iş dünyasına yeni bir bakış kazandırmalarında yanlarında yer alıyoruz. Bu yılki birinci, toplamda üçüncü spin-off’umuz olan Metriqus teşebbüsünü gönülden tebrik ediyorum” dedi. Akbank+ programı ile Akbanklılar, mesleklerine teşebbüsçü olarak devam ediyorAkbank+ programı kapsamında Akbanklı Timur Demirkıran ve Esra Atakişi tarafından geliştirilen Metriqus, taşınabilir oyun stüdyolarının pazarlama faaliyetlerinde datayı daha aktif kullanmalarını sağlıyor. Metriqus tahlili ile oyun stüdyoları, pazarlama faaliyetlerine yönelik akıllı içgörülere ulaşabiliyor ve tüm bilgilerini tek bir noktadan yönetebiliyor. Böylelikle pazarlama stratejilerini daha bilgi odaklı hale getirerek, gerçek maksat kitleye ulaşmak için teklifler alabiliyor.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı